Asiakkaidemme kokemuksia: Visma

Visma on suuri pohjoismainen ohjelmistotalo, joka on kasvanut laajasti viime vuosina. Yksi yrityksen toimitiloista sijaitsee aivan Helsingin ydinkeskustassa, Alvar Aallon suunnittelemassa Rautatalossa. Useammassa kerroksessa olevien toimistotilojen ylläpitosiivouksesta vastaa Carestep. Pääsimme keskustelemaan Rautatalon tilapalvelupäällikön, Mikko Suhosen kanssa, miten yhteistyö Carestepin kanssa on sujunut.

Vastuullinen yritys, vastuullinen siivouskumppani

Yhteistyö Carestepin kanssa alkoi muutama vuosi sitten, kun toimitilan siivouspalveluihin haluttiin muutosta. Carestep valikoitui neuvotteluihin mukaan erityisesti vastuullisuuden vuoksi. Mikko kertoo, että esimerkiksi työntekijöiden reilu palkkaus ja työolosuhteisiin panostaminen olivat yksiä tärkeimpiä tekijöitä valinnassa.

Myös Carestepin ydinajatus koko liikevoiton käyttämisestä henkilöstön kouluttamiseen oli yksi tärkeä osa valintaa.

– Meidän kannaltamme huomiota herättävää oli myös se, että henkilökunnasta huolehditaan. Heille tarjotaan koulutusta – kuten vaikkapa kieliopetusta. On ollut mukavaa huomata, kuinka myös ihmiset, jotka eivät ole syntyperäisiä suomalaisia, ovat päässeet todella nopeasti kiinni Suomen kieleen. Tämä edistää tietysti myös kommunikaatiota meidän työntekijöidemme sekä siivoustoimen välillä, Mikko iloitsee.



Laadukasta siivousta erityistarpeet huomioiden

Visman tiloja Rautatalolla on uudistettu viime vuosien aikana. Toimistoa on sisustettu viihtyisämmäksi ja työntekijöiden toiveita vastaaviksi. Upealla uudistetulla toimistolla siivouksellisia erityistarpeita on jonkin verran – esimerkiksi osa valituista pintamateriaaleista, sekä tietysti toimiston elektroniikka vaatii huolellista ja oikeanlaista käsittelyä. Vismalla on oltu tyytyväisiä siihen, että erityistarpeet on otettu siivouksessa hyvin huomioon.

Carestepin työn laatu on ollut alusta asti tosi hyvä. Toki välillä on tullut pieniä asioita, joita on haluttu muuttaa, ja niitä on sitten yhdessä käyty läpi. Myös toimitilan asiakkaat, eli Visman työntekijät ovat olleet hyvin tyytyväisiä, Mikko toteaa.

Helppoa kommunikointia ja nopeaa reagointia

Henkilökunta saa kiitosta ystävällisyydestä ja siitä, että heidän kanssaan on helppo keskustella. Erityisen tyytyväinen Mikko on ollut kommunikoinnin tehokkuuteen – jos on tullut eteen asioita, joita halutaan muuttaa, on reagointiaika ollut nopea.

- Voin suositella Carestepia kumppaniksi! Perusteena on Carestepin vastuullisuus ja yhteiskuntavastuun huomioiminen, sekä tietenkin laatu ja kommunikoinnin helppous. Nämä ovat aika tärkeitä asioita kiinteistönhallinnan ja sisäisen asiakaspalvelun kannalta, ja näissä Carestep on ollut vahvoilla, kuvailee Mikko.


Kiitämme Mikkoa ja Vismaa haastattelusta ja yhteistyöstä! 💜

Kaikki artikkelit

Katso kaikki artikkelit